Kolagen w pożywieniu – gdzie go szukać

Kolagen nie bez przypadku jest określony jako białko młodości. To dzięki niemu będzie można się chronić przed pojawieniem się zmarszczek, a nasza skóra będzie jędrna oraz elastyczna. Będzie można stawy utrzymywać w dobrej kondycji, przyspieszy się gojenie ran. Lekarze zalecają, by ten składnik włączać do swojej diety.

Razem z wiekiem a dokładnie już po 25 roku życiu będzie dochodzić do tego, że kolagen będzie mniej liczny i dlatego elastyczność skóry nie będzie odpowiednia. Objawami takiego procesu będzie nie tylko szybko pojawiająca się oznaka starzenia, ale również gorsza odporność oraz problemy zdrowotne, które są również związane ze sprawnością stawów. W skrajnych przypadkach zaburzenie podaży kolagenu mogą skutkować ryzykiem wypadania dysków międzykręgowych, zerwanie ścięgien czy też naderwanie więzadeł.

Kolagen w diecie

Z pomocą dla nas przychodzić będą nie tylko produkty kosmetyczne ale do tego również suplementy diety. Niedobór kolagenu można uzupełnić przez dobrze przygotowaną dietę. Produkty spożywcze, na które trzeba zwracać uwagę to przede wszystkim galaretki owocowe, warzywno mięsne, ryby w galarecie, podroby a także golonki. Należy jednak umieć tutaj zachować odpowiedni umiar w spożywaniu takich dań, ponieważ tłuszcz i cukier z tych posiłków, jeśli będzie w zbyt dużym stężeniu może nawet pogorszyć stan naczyń krwionośnych i podniesie poziom cholesterolu. Niekiedy prowadzić również do stanu zapalnego.

Na szczególną uwagę zasługuje między innymi prolina, która jest bardzo ważna w zakresie syntezy kolagenu. Ważną informacją będzie jednak to, że potężna dawka będzie znajdować się w sproszkowanym produkcie, ale już w takim sporządzonym będzie tego mniej. Wymagana ilość proliny, która będzie w odpowiedni sposób wspierać nasz organizm to mniej więcej 4 gramy na dobę. Na taką wartość składać się będzie około 100 g nóżek czy 200 gram galaretki owocowej.

Zdrowa dieta

Źródła witamin

Ważne będzie również to, by kontrolować poziom witaminy C w naszym organizmie. Dzięki niej będzie można skutecznie regenerować i odbudować włókna kolagenowe. Znakomitymi źródłami będą tutaj między innymi warzywa zielone takie jak jarmuż, szpinak, kapusta zielona oraz dodatkowo również czerwona papryka chili.

Doskonałym uzupełnieniem opisanych działań będzie spożywanie produktów, które zawierają również liczne aminokwasy, do tego również antyoksydanty a także liczne dobre tłuszcze. Schorzenia, które są związane ze stanami zapalnymi stawów będą łagodzić także takie składniki jak imbir, oleje rybie albo też soja. Na czarnej liście powinny być natomiast produkty takie jak czerwone mięso, słodycze czy potrawy smażone. Warto więc tych niekorzystnych dla nas składników spożywać mniej i zamiast nich wybierać wsparcie dla organizmu.

Story Page