Gdzie znajdziemy kolagen w pożywieniu?

Organizm będzie produkować kolagen, ale czy przez spożywanie produktów spożywczych z kolagenem uda się podnieść jego ilość? Panuje obecnie pogląd, że jedzenie produktów w galarecie będzie wpływać na lepszą regenerację stawów, chrząstek oraz miękkich części, które łączą kości i stawy.

Wszystkie te elementy są budowane właśnie z kolagenu. Podlega on ciągłej wymianie niestety z czasem będzie go nam brakować. Organizm im będzie starszym tym ma mniejsze możliwości produkowania kolagenu. Wymienia się on w skórze, wątrobie, nerkach czy kościach, gałce ocznej we wszystkich organach wewnętrznych. Kolagen będzie też spełniał funkcję zespalania i wypełnia organizm. Jest to pewien klej spajający cały nasz organizm i z tego właśnie wynika jego nazwa.

Kolagen w pożywieniu

Oczywiste jest więc to, że organizm z upływającym czasem nie będzie w stanie już tracić takich ilości kolagenu. Stąd pojawił się pogląd w dietetyce, że uzupełnienie kolagenu będzie można wykonać przez spożywanie produktów z naturalnym kolagenem. Taki kolagen w jedzeniu ma być dla nas szansą. Dlatego właśnie zaleca się spożywanie galaretek szczególnie ze świńskich nóżek, galaretek owocowych czy golonek.

Wszystko co ma żelatynę spożywczą będzie dla nas cenne. Jeśli spojrzy się na zwartość białek w żelatynie to niewątpliwie tak to właśnie wygląda. Wiemy więc, że do regeneracji kości, chrząstek czy stawów niezbędny będzie kolagen zawarty w jedzeniu. Trzeba więc działać tak, że to czego nam brakuje powinno się po prostu uzupełniać. Taki pogląd obowiązywał wiele lat, nie był jednak poparty badaniami. Opierał się na przesłance, że jeśli czegoś będzie mało to trzeba to dostarczyć do pożywienia i to będzie szansa na załatwienie problemu

Kolagen w posiłkach

W jakich pokarmach znajdziemy kolagen?

Kolagen będzie można znaleźć w wielu różnorakich produktach oraz półproduktach, które będzie można znaleźć w osiedlowym sklepie. Wśród potraw, które są w kolagen bogatych wymienić będzie można:

  • galaretki z nóżek wieprzowych czy też cielęcych, auszpik
  • galaretki i zupy z kurzych łapek czy też owocowe
  • ryby w galarecie
  • sproszkowana chrząstka i płetwa rekina
  • gotowane chrząstki i głowizny
  • golonki, podroby

jeśli chcemy poczuć wpływ tych produktów na organizm należy takie posiłki spożywać systematycznie. Dodatkowo warto włączać produkty z witaminą C, ponieważ wtedy przyswajalność kolagenu rośnie.

Story Page