Jak dbać o stawy?

Te dziewięć wskazówek może pomóc chronić stawy przed urazami i utrzymać je w dobrym zdrowiu przez długie lata.
 
Ty i twoje stawy
Łącznik jest połączeniem pomiędzy dwoma kośćmi. Stawy i otaczające je struktury umożliwiają zginanie łokci i kolan, poruszanie biodrami, zginanie pleców, obracanie głowy i machanie palcami, aby się pożegnać.
 
Gładka tkanka zwana chrząstką i synowium oraz smar zwany płynem maziowym amortyzują stawy, więc kości nie ocierają się o siebie. Ale podwyższenie wieku, urazy lub zbyt duża masa ciała może doprowadzić do zużycia i rozerwania chrząstki. Może to prowadzić do reakcji, która może uszkodzić stawy i doprowadzić do zapalenia stawów.
 
Najlepszym sposobem pielęgnacji stawów jest utrzymanie ich i mięśni, więzadeł i kości silnych i stabilnych. Oto kilka wskazówek dotyczących dobrego stanu zdrowia stawów.
 
Uważaj na wagę.
Utrzymanie wagi w zdrowym zakresie jest najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swoich stawów. Ciężkie stawy, takie jak kolana, biodra i plecy, muszą podtrzymywać niektóre, jeśli nie wszystkie, masy ciała. Dlatego tak wiele osób z nadwagą ma problemy z tymi obszarami ciała.
 
Im wyższa liczba w skali łazienkowej, tym większe zużycie stawów. Utrata wagi zmniejsza nacisk na kolana, biodra i plecy oraz pomaga zapobiegać urazom stawów. Badania wykazały, że z każdym zarobionym funtem człowiek kładzie na kolanach czterokrotnie większy stres.
 
Ćwiczenie na rzecz zdrowych stawów
Ćwiczenie może pomóc Ci stracić dodatkowe kilogramy i utrzymać zdrową wagę. Niektóre badania sugerują, że ćwiczenia aerobowe - działania, które zwiększają częstość akcji serca - mogą zmniejszyć obrzęk stawów.Jeśli Twoje stawy Ci przeszkadzają, zdecyduj się na ćwiczenia, które nie dadzą twoim stawom walenia. Zamiast step aerobic, spróbuj ćwiczeń o małym wpływie, takich jak pływanie lub jazda na rowerze.
 
jak dbać o stawy
 
Kolejny zdrowy pomysł: Nie stój nieruchomo! Ziemniaki na kanapie, osoby uzależnione od komputerów i wszyscy, którzy pozostają przyklejeni do krzesła przez cały dzień, mają wysokie ryzyko bólu stawów. Mniej ruchu oznacza większą sztywność stawów. Więc wstawaj i ruszaj się. Często zmieniaj pozycje. Należy robić częste przerwy w pracy, rozciągać się lub iść na krótki spacer. Jeśli nie możesz opuścić biura, spróbuj odbierać telefony w pozycji stojącej.
 
Buduj mięśnie do wspierania stawów
Silne mięśnie podtrzymują stawy. Jeśli nie masz wystarczającej ilości mięśni, Twoje stawy, zwłaszcza kręgosłup, biodra i kolana, które muszą podtrzymywać całą masę ciała. Treningi siłowe pomagają budować mięśnie i utrzymać silne mięśnie i otaczające je więzadła. W ten sposób, twoje stawy nie muszą wykonywać całej pracy.
 
Certyfikowany trener personalny może pokazać Ci najlepsze ćwiczenia dla zdrowych stawów i jak je prawidłowo wykonać. Nieprawidłowe ich wykonanie zwiększa ryzyko urazów.
 
Pomóż stawom z mocnym rdzeniem
Upewnij się, że Twoje ćwiczenia obejmują działania, które wzmacniają Twoje jądro. Dotyczy to również klatki piersiowej, pleców i brzucha.
 
Silniejsze mięśnie brzucha i pleców pomagają utrzymać równowagę i zapobiegają upadkom, które mogą uszkodzić stawy.
 
Poznaj swoje granice dla swoich stawów.
Niektóre ćwiczenia i czynności mogą być po prostu zbyt trudne dla Twoich stawów, aby poradzić sobie z nimi na początku. Powoli. Modyfikuj ćwiczenia powodujące ból stawów. Poproś trenera, fizjoterapeutę lub trenera, aby pomógł Ci w modyfikacji. Prawdopodobnie odczujesz ból mięśni po kilku dniach ćwiczeń, zwłaszcza drugiego i trzeciego dnia. Posłuchaj swojego ciała i poznaj różnicę między "grożącym bólem" a bólem budującym mięśnie.
 
Doskonała postawa dla dobrych stawów.
Slouching nie jest dobry dla twoich stawów. Stanie i siedzenie w pozycji prostej chroni stawy od szyi do kolan. Dobra postawa pomaga również chronić stawy biodrowe i mięśnie pleców.
 
dieta na stawy
 
Postawa jest również ważna podczas podnoszenia i przenoszenia. Na przykład, jeśli używasz plecaka, upewnij się, że włożyłeś go na oba ramiona, a nie na jedno z nich. Bycie na boku powoduje większy nacisk na stawy. Podczas podnoszenia należy używać największych mięśni w organizmie, zginając się na kolanach zamiast zginać plecy.
 
Ochrona ciała chroni stawy.
Podczas udziału w zajęciach wysokiego ryzyka, w tym związanych z pracą, takich jak powtarzalne klęczenie lub kucanie, należy zawsze nosić kask, ochraniacze kolan oraz ochraniacze łokci i nadgarstków. Nawet jeśli myślisz, że jesteś profesjonalistą na rowerze lub na parze rolek, nigdy nie powinieneś rezygnować z wyposażenia bezpieczeństwa. Uderzyć w zły guzik na drodze, i możesz być kierowany na całe życie w kłopoty. Poważne obrażenia lub kilka drobnych obrażeń może uszkodzić chrząstkę. Urazy mogą prowadzić do długotrwałych problemów ze stawami.
 
Orteza na nadgarstek i łokieć, czyli ochraniacze, również pomagają zmniejszyć obciążenie stawów podczas ćwiczeń.
 
Dodaj lód do zdrowych stawów.
Lód jest wspaniałym środkiem przeciwbólowym, nie zawierającym narkotyków. Pomaga złagodzić obrzęk stawów i znieczulenie bólu. W przypadku obolałych stawów należy nakładać lód owinięty w ręcznik lub zimne opakowanie na bolesne miejsce nie dłużej niż 20 minut. Nie masz lodu ani zimnej paczki? Spróbuj zawinąć worek mrożonych warzyw (najlepiej groszek!) w lekki ręcznik. Nigdy nie nakładać lodu bezpośrednio na skórę.
 
Dobra dieta.
Odpowiednio zbilansowana dieta jest dobra dla stawów, ponieważ pomaga budować silne kości i mięśnie.
 
Dla kości, upewnij się, że codziennie dostajesz wystarczającą ilość wapnia. Można to zrobić poprzez spożywanie pokarmów takich jak mleko, jogurt, brokuły, jarmuż, jarmuż, figi oraz wzbogaconych pokarmów takich jak soja czy mleko migdałowe. Jeśli te produkty nie kuszą Twoich kubków smakowych, zapytaj lekarza, czy suplementy na zdrowe stawy zawierające wapń są dla Ciebie odpowiednie.
 
Dla twoich mięśni, musisz mieć wystarczająco dużo białka. Dokładnie to, ile potrzebujesz, zależy od wieku, płci i aktywności. Większość Amerykanów ma wystarczająco dużo białka. Dobrymi źródłami są m.in. wędliny, owoce morza, fasola, rośliny strączkowe, produkty sojowe i orzechy. Weź pod uwagę różnorodność.
 
Potrzebujesz również witaminy D, aby utrzymać kości i stawy w dobrym zdrowiu. Witamina D pomaga organizmowi wchłaniać wapń z jedzenia. Produkty mleczarskie. Wiele zbóż, mleko sojowe i mleko migdałowe są wzbogacone witaminą D. Możesz zapytać lekarza o odpowiednią ilość witaminy D i sposoby jej otrzymania.
 
Pomarańcze mogą również pobudzać stawy. Niektóre badania sugerują, że witamina C i inne przeciwutleniacze mogą pomóc w utrzymaniu zdrowych stawów.
Story Page